Nyt fra Pløjeudvalget

Et lille indslag fra efteråret
06-02-2021

Anne Sofie Olsen fra Bornholmsmesterskaberne                              Henrik Jensen fortæller

Jeg fik et opkald fra Bornholm, om der var et par stykker der havde lyst at komme til Bornholm og snakke pløjning for ny inspiration.
Henrik Petersen  Sorø (pløjedommer) takkede ja tak og sammen med undertegnede tog vi til Bornholm d. 3 okt. Hvor  vi gennemgik forspænding,  plove og skær samt der blev prøvepløjet.
Søndag d. 4 okt. var der Bornholms mesterskab hvor Henrik var dommer. Bent Hansen blev Bornholmsmester.
Vi takker for et par rigtige hyggelige dage.

Henrik Petersen
Henrik Mikkelsen

Ny i pløjeudvalget
20-01-2021
Calle Jonasen er udtrådt af pløjeudvalget. I stedet er Jens Juul fra (HKR ) tiltrådt . Vi takker Calle for godt samarbejde.

DM i pløjning  23. oktober 2021
20-01-2021
Vi er blevet budt velkommen på Morsø Landbrugsskole til at afholde DM der. Pløjeudvalget håber at kunne besigtige stedet og få de sidste praktiske detaljer på plads efter påske (hvis Corona tillader det). Der kommer yderligere information senere.
Sæt et par dage af til pløjning og  hyggeligt samvær.

Pløjeudvalget
Henrik Mikkelsen

Flot anerkendelse
20-01-2021
Sorø Kommune har hvert år en fejring af sportsfolk der har ydet en ekstra præstation. Kjeld Anholm fra (DKS) er blevet tildelt denne påskønnelse for sit flotte resultat som vinder af pløjekonkurrence i august 2019  ved Pferde Starke i Dörentrup Tyskland. Et stort pløjestævne hvor Kjeld vandt overbevisende. Det var et stævne med flere forskellige konkurrencer og med ca. 10000 tilskuere . Gaven var et tinkrus fra Sorø  Kommune med indgravering. På grund af Corona er uddelingen først sket nu via formanden for Bromme køreforening der havde sat Kjeld stævne i skoven. Pløjeudvalget ønsker Kjeld tillykke.