Nordisk Mesterskab og VM 2023

02-03-2023

Dansk Køre Forbund bad for nogen tid siden kuske om tilkendegive om de stilede mod et mesterskab, Nordisk i Sverige, Verdensmesterskabet i kørsel med ponyer og 2-spand hest.

Kurt Klindt, medlem af Dansk Køre Forbunds køreudvalg, der bindeled, mellem de internationale stævne og kuskene har fået svar fra en del kuske, men mener at der er nogle kuske der ikke har svaret eller læst opslaget, det kan nås endnu, hvis man kunne tænke sig at kvalificere sig og deltage til NM og VM. Man skal på nuværende ikke være kvalificeret, bare have et ønske om kunne gøre det. Man skal sende en mail til Kurt: klindt@klindt.net.

For nuværende er der 20 kuske der kunne tænke sig at deltage i Nordic Balitic Championship, NM, Flyinge, Skåne, Sverige fra den 18. – 23. juli. NM er åben for 1-, 2- og 4-spand hest og pony. Samt Children , junior og U25.

Til verdensmesterskabet for parakuske, handicap kuske, er der kun én har ytret ønske om at deltage, det er i Exloo, Holland fra den 23. – 28. august.

Verdensmesterskaber for ponykuske, 1-, 2- og 4-spand der bliver afholdt i Oirschot, Holland fra den 29. aug. Til 1. sept. er der 6 kuske der kunne tænke sig at deltage.

Verdensmesterskaberne for 2-spand kuske er i Pin au Haras, Frankrig, hvor 1-spand kuskene var til VM sidste år. Det er fra den 27. sept. – 1. okt. Kun 2 har ytret ønske om at deltage.

Hvis man vil vide mere om at deltage i internationale stævner og mesterskaber, kan det anbefales at besøge Dansk Køre Forbunds hjemmeside her: https://www.danskkoereforbund.dk/page/konkurrencekoersel